OKJ 54 346 02
A képzés célja: Az ügyviteli titkár képzés kiindulópontja a munkavégzés tárgyi, személyi feltétele, dokumentációs háttérfeladatok végzése, pályaválasztáshoz, munkavállaláshoz és -végzéshez kapcsolódó alap és munkajogi ismeretek. Az érettségire épülő képzés része az idegen nyelvi asszociatív memória és szakmai kompetencia fejlesztés és az induktív nyelvtanulási készségfejlesztés, mely külföldi és magyar ügyfelekkel való szakmai kommunikációra teszi képessé őket. A képzés során a tanulók elsajátítják a rendezvényszervezési, konferencia, protokoll területek iratkezelési előírásait, szöveg- és adatbeviteli feladatok végzését, szövegszerkesztési és dokumentumkészítési jártasságot szereznek számítógépen és írógépen. Biztonsággal alkalmazzák a hivatali, gazdasági és kereskedelmi levelezés szabályait, kommunikációs, társalgási és protokoll ismereteket szereznek, mellyel képesek lesznek érvényesíteni egyéni és vállalati érdekeket. Marketing, pr, gazdasági, piaci, pénzügyi, számviteli alapismeretek mellett a magyar bankrendszer, továbbá a vállalkozások működésébe is betekintést nyernek, magabiztosságot kapnak az okmányirodák, cégbíróságok, közbeszerzési intézmények titkári, ügyviteli feladataiba.
A szakképesítés munkaterülete:
|
A képzés adataiSzakmacsoport: ÜgyvitelSzint: emelt szintű szakképesítés Képzési idő: 2 év, azaz négy félév.
Képzési forma: nappali, iskolai rendszerű szakképzés
Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama: 80 óra.
Szükséges iskolai végzettség: érettségi bizonyítvány
Egészségügyi alkalmassági követelmények: szükséges
Elmélet: 40% Tantárgyfelosztás |
Szakmai követelménymoduljai:
- Gépírás és dokumentumkészítés, iratkezelés (10067-12)
- Munkahelyi kommunikáció (10070-12)
- Gazdálkodási alapfeladatok (10066-12)
- Titkári ügyintézés (10073-12)
- Rendezvény- és programszervezés (10072-12)
- Hivatali kommunikáció magyar és idegen nyelven (10071-12)
Betölthető foglalkozások: Titkár(nő); Általános irodai adminisztrátor; Gépíró és szövegszerkesztő; Adatrögzítő, kódoló; Humánpolitikai adminisztrátor; Irodai szakmai irányító, felügyelő; Személyi asszisztens