Logisztikai ügyintéző

OKJ 54 345 01

A képzés célja: A logisztikai ügyintéző feladata a logisztikai tevékenységek tervezése, lebonyolítása, a logisztikai rendszerrel kapcsolatos vezetői munka támogatása. Kapcsolatot tart a partnerekkel, ügyfelekkel, döntéselőkésztéssel segíti a menedzsmentet. Kommunikációs, marketing és PR tevékenységet végez. Irodatechnikai és multimédiás eszközöket kezel, közreműködik a rendelések, beszerzések, értékesítés (termék, szolgáltatás) lebonyolításában. Irodai, ügyviteli adminisztrációt végez, reklamációs eseteket kezel. Nemzetközi szállítással, szállítmányozással kapcsolatos ügyintézői tevékenységet folytat.

A szakképesítés munkaterülete:

  • Kapcsolatot tart a partnerekkel, ügyfelekkel,
  • Döntéselőkésztéssel segíti a menedzsmentet,
  • Kommunikációs, marketing és PR tevékenységet végez,
  • Irodatechnikai és multimédiás eszközöket kezel,
  • Irodai, ügyviteli adminisztrációt végez,
  • Közreműködik a rendelések, beszerzések, értékesítés (termék, szolgáltatás) lebonyolításában,
  • Nemzetközi szállítással, szállítmányozással kapcsolatos ügyintézői tevékenységet folytat,
  • Nemzetközi szállítással kapcsolatos kiegészítő tevékenységet folytat,
 

A képzés adatai:

Szakmacsoport: Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció

Szint: emelt szintű szakképesítés

Képzési idő: 2 év, azaz négy félév.
Képzési forma: nappali, iskolai rendszerű szakképzés.
Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama: 80 óra.
Szükséges iskolai végzettség: érettségi bizonyítvány
Egészségügyi alkalmassági követelmények: nem szükséges

Elmélet: 30%
Gyakorlat: 70%

  • Tantárgyfelosztás
  • Szakmai és vizsgakövetelmények
  • Szakképzési útmutató

Szakmai követelménymoduljai:

  • 10026-12 Az áruforgalom lebonyolítása
  • 10030-12 Az áruforgalom tervezése, irányítása, elemzése
  • 10032-12 Marketing
  • 10034-12 A logisztikai ügyintéző feladatai
  • 10035-12 Szállítás, fuvarozás, szállítmányozás
  • 10036-12 Termelési és nagykereskedelmi raktározás